برای انتخاب مناسب ترین شرکت از بین انواع شرکت ها ابتدا باید با انواع شرکت ها آشنا شوید. بنابراین انواع شرکت ها کدامند، کدام نوع شرکت ها مزیت بیشتری دارند؟ بیایید پاسخ همه این سوالات را با هم بررسی کنیم.

جهت ثبت شرکت در ترکیه میتوانید پکیج های مالتین را مشاهده نمایید.

انواع شرکت ها در ترکیه

کدام نوع شرکت را در ترکیه ثبت کنیم ؟ شرکت ها در دو عنوان سرمایه گذاری و انحصاری مورد بررسی قرار می گیرند. این شرکت ها شامل اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند. در حالی که شرکت های انفرادی را می توان با اشخاص حقیقی تأسیس کرد، شرکت های سرمایه ای را می توان با اشخاص حقیقی یا حقوقی تأسیس کرد. پس ویژگی های این نوع شرکت ها چیست؟

ویژگی های شرکت های انفرادی

شرکت های انفرادی انواعی از شرکت های متعلق به اشخاص حقیقی هستند که مسئولیت شرکا در آنها نامحدود است. یک شخص یا تعداد معینی از شرکا گرد هم می آیند و با در نظر گرفتن منافع مشترک اقتصادی یک شرکت انفرادی تأسیس می کنند. انتقال مشارکت در شرکت های انفرادی دشوارتر از سایر انواع شرکت ها است. در صورتی که یکی از شرکا بخواهد سهم الشرکه خود را منتقل یا بفروشد، سایر شرکا باید رضایت خود را اعلام کنند.

در شرکت های انفرادی شرکا اشخاص حقیقی هستند و کلیه شرکا با تمام دارایی خود مسئول قروض شرکت می باشند. در قانون تجارت ترکیه ،  شرکت های انفرادی به 3 نوع شرکت عادی، شرکت های جمعی و تضامنی تقسیم میشوند.

در شرکت های انفرادی مرحله تاسیس شرکت در مقایسه با سایر شرکت ها به سرمایه کمتری نیاز دارد. شرکت انفرادی یکی از ایده آل ترین انواع شرکت ها برای کسانی است که به تازگی شروع به کار کرده اند و کارآفرینان جوانی که انتظار سود کمی دارند. زمانی که یک شرکت انفرادی تاسیس می شود و در صورت بروز هرگونه عقب نشینی، تعطیلی شرکت نسبت به انواع دیگر شرکت ها مقرون به صرفه تر و راحت تر است.

شرکت های سهامی و محدود برای کارآفرینانی که سود بالایی را تضمین کرده اند، نهادی تر و سودمندتر هستند. برای تعطیلی شرکت های سهامی و با مسئولیت محدود، هزینه های شرکت در طول فرآیند انحلال که کمتر از 6 ماه نیست ادامه دارد.

 

ویژگی های شرکت های سرمایه ای

در شرکت های سرمایه، شرکت قدرت خود را از مدیریت سرمایه می گیرد. شهرت این شرکت ها با شخصیت حقوقی نه از افراد بلکه از سرمایه و مدیریت است. شرکت های سرمایه به 3 گروه تقسیم می شوند :

  • مسئولیت محدود
  • آنونیم یا سهامی
  • سهامداری

شرکت های آنونیم یا سهامی

  • متشکل از اشخاص حقیقی و حقوقی است.
  • این نوع شرکت را می توان با 1 نفر یا بیشتر تاسیس کرد.
  • مسئولیت در قبال اشخاص ثالث در نوع شرکت سهامی محدود به وجود شرکت است.
  • سرمایه شرکت به سهام مساوی بین شرکا تقسیم می شود.

شرکت های مسئولیت محدود یا Limited

  • شرکت لیمیتد توسط 1 یا چند نفر تاسیس می شود.
  • در شرکت های مسئولیت محدود سهم هر شریک به اندازه سرمایه ای است که برای شرکت تعهد کرده است.
  • در شرکت های با مسئولیت محدود نمی توان سهام صادر کرد
  • در صورتی که تعداد شرکاء بیش از 20 نفر باشد، مسئول حسابرسی برای شرکت تعیین می شود.

شرکت های سهامی یا مشارکت جمعی

  • در شرکت های سهامی سرمایه به سهام تقسیم می شود.
  • این نوع شرکت دارای ساختار مشارکت جمعی است.
  • سهامدارانی که سهامی غیر از سهم سرمایه دارند از اختیارات و مسئولیت های شرکای تعریف شده به عنوان شرکت تضامنی مستثنی هستند.

برای درک بهتر ” تفاوت شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود ” این مقاله را مطالعه نمایید. شرکت های لیمیتد پرطرفدار ترین نوع شرکت ثبتی نه تنها در ترکیه بلکه جهان می باشد.

مزایای انواع شرکت چیست؟

هر نوع شرکت  مزایای خاص خود را دارد. یک عامل مهم در اینجا انتظار فرد یا افرادی است که شرکتی را تاسیس می کنند. سودمندترین نوع شرکت برای مبتدیان و کارآفرینان جوان، شرکت انفرادی است.

کارآفرینان جوان بین سنین 18 تا 29 سال نیز زمانی که پروژه های خود را به صورت تجاری با هویت یک شرکت انفرادی اجرا می کنند، می توانند از حمایت دولتی برخوردار شوند. آنها می توانند تا سقف 75 هزار لیره به مدت 3 سال از مالیات بر درآمد معاف شوند.

تا سال 2022، کمترین حق بیمه BAĞ-KUR 1601 TL است و در چارچوب حمایت BAĞ-KUR از کارآفرینان جوان، مجموعا 19212 TL حق بیمه BAĞ-KUR از خزانه دولت برای یک دوره 1 ساله پرداخت می شود.

بنابراین، برای دریافت حمایت از کارآفرینان جوان، چه شرایطی باید رعایت شود؟

  • بین 18 تا 29 سال باشد
  • برای بهره مندی از BAĞ-KUR برای اولین بار از تاریخ 2018/06/01
  • عدم افتتاح شرکت یا شریک بودن در یک شرکت در دوره های قبل برای بهره مندی از حمایت کارآفرینان جوان کافی است.

مدیریت خوب یک شرکت مستلزم یک شریک کاری است که با رویه ها، نرخ های مالیاتی، حقوق و مسئولیت های قانونی اعطا شده توسط دولت آشنا باشد.

از کجا باید شروع کنم؟

شرکت مالتین ، خدمات زیادی با هدف رفع موانع برای کارآفرینانی که شرکت‌ها را راه‌اندازی می‌کنند، ارائه می‌کنیم. شما می توانید با استفاده از پکیج دیجیتال شرکت که مخصوص شما تهیه شده است ، به راحتی و به صرفه به تمامی خدماتی که برای تاسیس شرکت خود نیاز دارید دسترسی داشته باشید و شرکت خود را در سینرژیا تاسیس کنید. مالتین علاوه بر راه حل هایی مانند دفتر مجازی، دفتر مشترک و خصوصی، طیف گسترده ای از راه حل ها مانند خدمات تلفن و جلسات، خدمات دیجیتال، مشاوره، آموزش و خدمات سازمانی را ارائه می دهد.